BCT XML Online

Speciaal voor ZZP’ers of kleinere centrales (< 10 voertuigen) hebben wij een handige module ontwikkeld (terug te vinden op het Neone Service Portaal), die ervoor zorgt dat de Einde Dienst-bestanden worden gedecodeerd en omgezet in handige, goed leesbare rapporten. Deze ontvangt u binnen een paar minuten in PDF-vorm op het door u aangegeven e-mailadres.

 

Hoe werkt het?
U dient de Einde Dienst-bestanden uit uw BCT te halen met behulp van een USB-stick. Via internet kunt u deze bestanden uploaden (met een inlogcode en wachtwoord) en via onze BCT XML Online- module ontvangt u eenvoudig alle BCT-rapporten per e-mail.

 

De BCT XML Online zorgt ervoor dat deze bestanden worden gedecodeerd en worden omgezet in duidelijke standaardrapporten. Door deze rapporten zijn er aanzienlijke besparingen te realiseren in de administratieve verwerking van onder andere de urenregistratie, en kunnen eenvoudig allerlei controles worden uitgevoerd.

 

BCT Remote Export

De BCT bevat bestanden die deel uitmaken van de bedrijfsadministratie van de ondernemer en die dus aan de walkant beschikbaar moeten zijn. De wetgever heeft in eerste instantie bepaald dat het uitlezen van de BCT-bestanden uitsluitend via USB is toegestaan.

 

Dit is natuurlijk voor de meeste ondernemers niet werkbaar. Daarom heeft Neone de BCT Remote Export-module ontwikkeld. Deze module zorgt ervoor dat de wettelijk verplichte XML-bestanden (ook wel Einde Dienst-bestanden) uit de BCT kunnen worden gehaald (via authenticatie met de kaartlezer voorzien van uw Ondernemers-kaart). Deze BCT Remote Export-module is ook gecertificeerd door RDW.

 

De BCT Remote Export-module kunt u ook gebruiken om, via beveiligde opdrachten, uw BCT’s te autoriseren om gedurende maximaal 5 weken draadloos bestanden te verzenden naar uw server. Door de overheid is besloten dat deze opdrachten een maximale geldigheid van 5 weken mogen hebben. Deze geldigheid wordt bewaakt door speciale securitycertificaten die wij hiervoor hebben ontwikkeld. Ook wordt hierdoor voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot uw gegevens uit de BCT. 

 

Na het aanmaken van een opdracht zal deze via internet worden verzonden naar ons GPRS-datacentrum. Wij distribueren dit bericht naar alle BCT’s binnen uw vloot. Voorwaarde is echter wel dat deze BCT’s in gebruik dienen te zijn.
 
De BCT Remote Export-module wordt geleverd inclusief een speciale kaartlezer die uw Ondernemers-kaart kan lezen.

Project management

Neone Nederland biedt een scala aan producten en diensten, waaronder project management. We zien dit zelf als een wezenlijk onderdeel van onze en uw bedrijfsvoering, omdat de toenemende eisen van opdrachtgevers aan administratieve verslaglegging en automatisering dit ook bijna automatisch vereist. Ad hoc even bellen namelijk, en wat dingen regelen omdat er een aanbesteding is gewonnen en moet worden uitgevoerd, staat vaak haaks op het belang wat ermee is gemoeid. Alles wat aandacht krijgt, bloeit, dus een gezamenlijke investering van tijd en capaciteit bij projecten is enorm belangrijk.

 

Bovendien, organisaties veranderen, opdrachtgevers komen en gaan, activiteiten worden uitgebreid of juist stopgezet door groei of krimp, en wij vinden dat een gezamenlijke professionele aanpak van plannen en problemen en/of wensen niet zonder structuur tot stand kan komen. Wij geloven dat alleen een gestructureerde aanpak - het juist inventariseren en benoemen van zaken en vervolgens een grondige analyse en een gedegen plan - leidt tot succesvolle dienstverlening c.q. het slagen van een project. Zeker ook omdat niet iedere ondernemer alles zelf kan, of altijd op het juiste moment de juiste disciplines in huis heeft, bieden wij daarbij graag onze kennis en expertise aan.
 
Wij zijn gewend om onze implementaties en trainingen op een efficiënte en planmatige manier op te zetten en uit te voeren. We leveren graag hulp bij de tot stand koming van aanbestedingsdocumenten en/of het reviewen van requirements, het maken van rapportages en/of tarieven, of andere vormen van dienstverlening die uw organisatie beter en efficiënter kunnen maken. Als u ons in een vroegtijdig stadium betrekt kunnen we u beter helpen dan achteraf iets met vliegende haast te moeten implementeren. 

Eigen datanetwerk

Neone Nederland heeft een zeer modern datacommunicatiecentrum in gebruik. Dit datacentrum is goed beveiligd en voldoet aan de hoogste normen, wordt volledig redundant uitgevoerd over meerdere locaties, en is voorzien van een bewaakte en eveneens redundante glasvezelverbinding met een directe aansluiting op het serverpark van Vodafone Nederland. Binnen het Vodafonenetwerk hebben wij een eigen en gesloten netwerk (APN) in gebruik, waardoor wij altijd voldoende capaciteit voor onze opdrachtgevers beschikbaar hebben. Standaard worden de netwerken van Vodafone gebruikt (wereldwijd) maar via dit netwerk kunnen ook andere (buitenlandse) providers worden gebruikt. Het beheer van abonnementen en de simkaarten, diagnose- en servicemeldingen wordt eveneens door ons in eigen beheer uitgevoerd.

 

Het datacentrum wordt onder andere gebruikt voor:

  • Dataverkeer tussen voertuig en centrale (ritopdrachten en status-info)
  • Dataverkeer tussen Taxipoints en de centrale
  • Diagnosemeldingen van hard- en software
  • Overbrengen Einde Dienst-bestanden BCT
  • Software-updates en configuratiebestanden voor Mobitab
  • Afhandeling van elektronische betalen in de taxi
  • Realisatie Multicentrale (inloggen bij verschillende centrales)

Service & support

De servicedesk van Neone Nederland kunt u raadplegen voor vragen of opmerkingen rond de volgende systemen en software:

 

Bij vragen, opmerkingen of storingen van een van onze producten of diensten, kunt u contact opnemen met onze Servicedesk Software. Als u dit per mail doet, wat onze voorkeur heeft, wordt er direct een ticket aangemaakt, en kunnen onze supportspecialisten tijd inplannen om uw bericht te behandelen.

Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur. Voor spoedeisende meldingen is de servicedesk zelfs 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereikbaar. Daarnaast is het altijd mogelijk om een SLA met ons af te sluiten.

Wij ontvangen uw meldingen het liefst via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., zodat we zeker weten dat we weten waar we over praten (inlezen, onderzoek), en voldoende tijd voor u vrij kunnen maken.

E-mailDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor alle hardware gerelateerde vragen of storingen (inbouw of montage of storing aan voertuigapparatuur als BCT, Mobitab, Taximeter, Printer) en overige systemen als Chauffeurszuil, en Taxipoint) kunt u contact opnemen met Carcomfort Nederland. 
 
Telefoon Carcomfort Nederland (hardware): + 31(0)20 - 6431885