Boordcomputer

  • BCT One - Slide 1

    De BCT One. Omdat design van belang is

  • BCT One - Slide 2

    Techniek verpakt in een prachtige behuizing

  • BCT One - Slide 3

 

Boordcomputer

Alle software die nodig is om de rittenstaten en de arbeids-, rij- en rusttijden digitaal vast te leggen, is uiteraard opgenomen in onze BCT, evenals de vastlegging van overige gegevens (afgelegde weg, posities en voertuig-gebruik). Neone Nederland heeft diverse koppelingen voorzien met randapparatuur (taximeter, printer, dataterminal), zodat geen dubbele handelingen hoeven te worden gedaan. De printerkoppeling voorziet in het afdrukken van de klantbon en de taximeterkoppeling in het overbrengen van de ritprijs en het gebruikte tarief.

 

Databerichten
Onze BCT kan de volgende berichten (online) naar de centralekant verzenden:

  • Openen en sluiten dienst
  • Start en stop rit
  • Start en stop pauze
  • GPS-coordinaten 1 x per minuut
  • Bel-mij

Routenummers
Speciaal voor het Groepsvervoer kan een Routenummer worden toegevoegd aan een dienst, waardoor eenvoudig kilometers en uren aan een bepaalde route worden gekoppeld.

Uitlezen Einde Dienst-bestand
Dit kan op verschillende manieren:

  • Met een USB-stick
  • Via datacommunicatie (modem)

De gekozen oplossing

  • Toepasbaar in luxe voertuigen en personenbusjes
  • Dashboard- of unieke zonneklepmontage (uit het zicht)
  • Eenvoudige bediening, getest door chauffeurs en vervoerders
  • Uitneembare bedieningsunit (geen risico op diefstal)
  • Gescheiden van dataterminal dus minder stilstand bij storingen
  • Geïntegreerde bediening in combinatie met onze eigen Mobitab Dataterminal
  • Bestaande printers IR-30, IR-32 en HALE-printers kunnen worden gebruikt
  • Te koppelen met diverse merken taximeters (TX-38, TX-40, Hale, Digitax)
  • Diverse databerichten (via modem) naar centrale standaard mogelijk
  • Serviceorganisatie voor inbouw, activering en onderhoud

 

Gemakkelijke werking en bediening
Uiteraard hebben wij veel aandacht besteed aan de bediening van de BCT, en zijn alle schermen die een chauffeur nodig heeft op een overzichtelijke manier weergegeven in de user-interface. Op ons ontwerp is bovendien een octrooi verleend. De bediening en de verschillende modes (arbeidstijd, pauze, taxivervoer, contractvervoer met en zonder bon) zijn ontwikkeld in samenwerking met verschillende vervoersbedrijven. En alle handelingen vinden plaats door middel van slechts 8 knoppen!